FANDOM

Zold levelibeka

A zöld levelibéka egy gerinchúrosok törzsébe, kétéltűek osztályába, békák rendjébe és levelibékafélék családjába tartozó állatfaj.

Méretei, kinézete Szerkesztés

4,5 cm hosszúságú.

A többi békánkhoz hasonlóan a mellső végtagokon 4-4, a hátsókon pedig 5-5 ujj található. Színváltoztatásra is képes, a fák lombja között zöld színű, míg a telelésre készülő állatok színe barnára vált.

Elterjedése, élőhelye Szerkesztés

Európa és Kisázsia az őshazája.

Ligetes folyóvölgyek, víz közeli bokrosok, erdőszélek, nádasok, ezekkel határos füves területeken él.

Viselkedése, táplálkozása Szerkesztés

Hallható nyáron vidám, kuruttyoló hangja.

Rovarokból álló táplálékát úgy kapja el, hogy ragadós nyelvét kiölti a zsákmány felé.

Szaporodás biológiája Szerkesztés

A nőstények 150–300 petét tartalmazó petecsomóit napsütötte tószegélyek sekély vizébe, kubikgödrökbe, sóderbányák vizesgödreibe, árkokba rakja le, ahol azok a fenékre süllyednek. Az apró, mindössze 1 cm-es békácskák 3–4 hónappal később hagyják el a vizet.

Státusza Szerkesztés

Régen azt hitték, hogy a levelibéka időjós, akkoriban az oktondi ember üvegbe tett egy ilyen állatot és addig sanyargatta, amíg el nem pusztult a koplalástól. Ezt már nem szabad meg tenni, mivel valamennyi hazai hüllő- és kétéltű az állam védelme alatt áll!

Különfélék Szerkesztés

A zöld levelibéka a hős a legendás Zuma játék által kiadott PopСap 2003.