FANDOM

Hullámos papagájok

Különböző színvariációk egy kalitkába.

A hullámos papagáj (Melopsittacus undulatus) egy gerinchúrosok törzsébe, madarak osztályába, papagájalakúak rendjébe és papagájfélék családjába tartozó állatfaj.

Méretei, kinézete Szerkesztés

Hossza 17 cm, farka 9-10 cm hosszúságú.

A vadszíne a zöld, a különböző színvariációk a tudatos tenyésztői munka eredményei. A hímet és a tojót a csőr feletti viaszbőrük színe különbözteti meg egymástól, a hímnek kék, míg a tojónak barna vagy fehér színű.

Elterjedése, élőhelye Szerkesztés

Őshazája Belső-Ausztrália. Már igen nagy szabadban élő populációjuk van Floridában, ezek a floridai hullámos papagájok mind kiszökött madarak.

A száraz füves területeken él.

Viselkedése, táplálkozása Szerkesztés

Társas állat, egész életre választ magának párt. Kóborló életmódot folytat. Csak a hímmadarak taníthatók meg "beszélni", a kalitka előtt nagyjából 15-ször kell ismételnünk egy szót, ha ezt a szót ki nem "mondta", mást ne tanítsunk. Bár a papagájok jól utánozzák az emberi beszédet, de ez sosem olyan, mint, ha egy ember beszélne, hanem hangutánzás.

Tápláléka elsősorban fűmagvakból áll.

Szaporodás biológiája Szerkesztés

Fűvel bélelt faodúban fészkel. Fészekalja 4-6 tojásból áll, 18 nap alatt kikelnek belőlük a fiókák, melyek 31-33 napos korukba kirepülnek.

Státusza Szerkesztés

Nem fenyegeti a kihalás veszélye. Kedvelt és népszerű kalitkamadár.